LGB 20225 Allegra (Digital) Erkenntnisse
Knut schrieb: Keith said:
I just checked the programming on my Allegra and it looks like CV61 & CV62 are already at zero.
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Keith - Do you have a more detailed listing of the CV's?
Neither the Allegra 20225 manual nor the decoder manual show CV61 or CV62.
Hallo Knut,
inzwischen habe ich ALLE CV der digitalen Allegra (20225) ausgelesen (mit dem Navigator ). Es sind 136 CV belegt worden.
Bist du interessiert an bestimmten CV? Oder alle?
MfG,
Johan
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Keith schrieb: The best guess I came up with is from an ESU Manual of about the same era since they were (I think) making the decoders for Maerklin at that time and so match CV’s with a Maerklin default list quite closely. In this case, since the values in the Allegra are 0 I suspect they are not being used.
This ESU manual also provides good descriptions of the various BEMF and motor control CV’s.
www.esu.eu/uploads/tx_esudownloads/51972...ition_2_eBook_02.pdf
Hello Keith,
exactly, the ESU assignements are probably the best guess for de Märklin mfx assignements.
The CV-List in the manual indeed is very useful.
In this context I wonder what CV 49 is used for in the Allegra.
In a "normal" ESU-Decoder bit 1 (of CV 49) is used for adapting PWM-frequency. Especially when there are chokes present that probably can influence the motor control by the decoder. In that case frequency could reduces to 20 kHz by putting CV 49 bit 1 to 0.
Moreover, can you check the original setting of CV 49. In my Allegra it is already 0 (but I'm not sure it is the original setting) ?
When the original mfx-setting of CV 49 is actually 0, it means again that Märklin has another assignement compared to ESU...
Kind regards,
Johan
-
Tatsächlich sind die ESU CV-Zuweisungen wahrscheinlich die beste Schätzung für de Märklin mfx CV-Zuweisungen.
Die CV-Liste im Anleitung ist in der Tat sehr nützlich.
www.esu.eu/download/betriebsanleitungen/digitaldecoder/
In diesem Zusammenhang frage ich mich wofür CV 49 in der Allegra eigentlich verwendet wird.
In einem "normalen" ESU-Decoder wird Bit 1 (von CV 49) zur Anpassung der PWM-Frequenz verwendet. Besonders wenn Drosseln vorhanden sind die vielleicht die Motorsteuerung durch den Decoder beeinflussen können. In diesem Fall könnte die Frequenz auf 20 kHz reduziert werden, indem CV 49 Bit 1 auf 0 gesetzt wird.
Kann vielleicht jemand mal die ursprüngliche Einstellung von CV 49 kontrollieren ?
In meinem Allegra ist es bereits 0 (aber ich bin mir nicht sicher ob es (immer noch) die Originaleinstellung ist).
Wenn 0 tatsächlich die ursprüngliche mfx-Einstellung von CV 49 ist, bedeutet dies wiederum, dass Märklin eine andere Zuweisung hat als ESU...
Mit freundlichen Grüßen,
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Keith schrieb: Shame about the beer...maybe someday you will visit Canada or I will visit Belgium and we can share one then.
Sure we will do that.
One reason for me to finally start my own garden railroad in order to present at least something.
Kind regards,
Johan
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I had CV29=38 in my original file so maybe there was a read error...I have my navigator set for 28 speed steps so I think you are correct that it should be 38.
As for CV49 I will see if I can find an old MST file with original settings and also read my current setting.
Regards,
Keith
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In case of using this improved speed curve, CV 29 bit 4 should be changed from 0 to 16 (thus CV 29 will be 54 in total), right?
Kind regards,
-
Bereits in 2015 hatte ich eine verbesserte Geschwindigkeitskurve (Geschwindigkeitstabelle - CV 67-94) für den Allegra gefunden (Spassbahnforum ?). War das auch deine, Keith? (Ich kann es heute nicht mehr im Internet (Spassbahn) auftreiben, aber ich habe diese Kurve immer noch in Excel (und auch in meinem Allegra programmiert).
Falls Sie es benutzen, sollte CV 29 bit 4 von 0 auf 16 geändert werden (so wird CV 29 insgesamt 54 sein).
MfG,
Johan
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I just checked my CV's, and there was indeed a read error the first time on CV29--this time I got 38 which is correct. That also means I'm using the internal standard speed curve. I also read out CV's 49-95 in case you wanted to check:
CV49-0
CV50-3
51-0
52-7
53-225
54-16
55-22
56-24
57-1
58-0
59-0
60-42
61-0
62-0
63-255
64-65
65-0
66-85
speed curve:
CV67-5
68-7
69-9
70-13
71-17
72-23
73-30
74-37
75-44
76-52
77-61
78-74
79-85
80-96
81-106
82-118
83-130
84-145
85-157
86-173
87-185
88-198
89-208
90-215
91-227
92-236
93-245
94-255
95-85 (reverse speed trim)
I'm sorry I don't know how to insert as a table--would have been simpler!
Regards,
Keith
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